ביטוח נסיעות ברגע האחרון

ביטוח נסיעות

כשאתם מתכוננים לטיול, עליכם לעשות אלפי דברים: לתכנן את המסלול האידיאלי, להזמין מלונות וכרטיסים, לסדר ימי חופש מהעבודה, לשריין בייביסיטר לילדים או דוג ווקר לחבר הכי טוב שנשאר בארץ, להוריד את כל המוזיקה שאתם הכי אוהבים, לפרוט כסף – והרשימה עוד ארוכה. או שלפעמים, בהחלטה של רגע אתם רוכשים נופש ברגע האחרון ואז צריכים לתכנן את הכל בפחות מ- 24 שעות. לא משנה איזה טיפוס אתם, לפעמים כולם שוכחים לעשות דבר אחד חשוב מאד – ביטוח נסיעות. לשמחתכם,  את רוב ביטוחי הנסיעות הקיימים בישראל כיום, ניתן לרכוש אונליין או בטלפון ממש עד יום לפני הטיסה, וחלקם אפילו ממש עד לרגע העלייה למטוס.

אבל מתי מומלץ לרכוש ביטוח נסיעות?

בעיקרון, הכי טוב לרכוש אותו ברגע שבו רכשתם את כרטיס הטיסה או את הנופש. אז, יש לכם זמן לעשות מעט שיעורי בית, להשוות מחירים ולברר איזו פוליסת ביטוח הכי מתאימה לכם ולסוג הטיול אליו אתם יוצאים. אבל גם אם מדובר בביטוח ברגע האחרון, עדיין תוכלו להשיג את כל התנאים החשובים לכם. בין היתר, עליכם לוודא כי הביטוח מכסה אתכם עבור:

  • היעד אותו אתם מבקרים
  • רמת הסיכון הכללית שלכם, תלוי בפעילויות אותן תבצעו בחופשה (חופשת סקי, חופשת גלישה וכו')  
  • מקרים של אובדן מזוודות וציוד
  • כל חפצי ערך נוספים שתחליטו להביא
  • הצרכים הספציפיים שלכם, כמו גיל, הריון, או בעיות רפואיות קיימות

5 טיפים לקראת רכישת ביטוח:

  1. אל תלכו על הפוליסה הזולה ביותר – זה עשוי להיות מפתה ליתרת הבנק שלכם, אבל ככל הנראה שרמת הכיסוי המוצעת דלה במיוחד, ובסופו של דבר זה יעלה לכם הרבה יותר בטווח הארוך.
  2. קראו את האותיות הקטנות – במקרים מסוימים, זה חיוני. האם הפוליסה מחזירה לכם כסף בגין הוצאות ששולמו מראש, כגון טיסה או שהייה במלון, אם אינכם יכולים לטוס בסופו של דבר? האם היא מחזירה כסף עבור בלת"מים כמו הפרעות בנסיעה, עיכובים או טיסות המשך שהוחמצו? האם זה מכסה גניבה של פריטים יקרים? האם אתם זכאים להחזר אם צפוי להגיע הוריקן ליעד או שפרצה מלחמה במקום? האם הילדים כלולים בביטוח? לעיתים,   אתם עלולים למצוא כי באותיות הקטנות כתוב כי הילדים מכוסים רק אם הם גרים איתכם.
  3. הצהירו על בעיות הבריאות שלכם– בכל שבוע, פוליסות הביטוח מסייעות לאלפי ישראלים שטסו לחו"ל וחלו במהלך הטיול. אבל ספקי הביטוח יכולים לבטל את הפוליסה שלכם ולא להחזיר לכם שום פיצוי כספי אם לא הצהרתם מראש על בעיות רפואיות מהן אתם סובלים.
  4. ספורט חורף – בדקו אם מגוון סוגי הספורט החורפיים, כמו סקי, החלקה על הקרח, מזחלת וכו', כלולים בפוליסת שלכם. חשבונות רפואיים יכולים להיות עצומים לא משנה איפה אתם נמצאים, אבל הם יכולים להיות אפילו מנופחים יותר אם אתם זקוקים לשירותי חירום כמו חילוץ עם הליקופטר לאחר תאונת סקי.   
  5. השכרת רכב – אם אתם מתכוונים לשכור מכוניות, אופנועים, אופנועי סקי או כל רכב ממונע אחר, אתם חייבים לבדוק עם סוכן הביטוח שלכם כדי לוודא אם זה מכוסה על ידי פוליסת הביטוח שלכם. חפשו עצות לגבי כל ההגבלות שעלולות לחול, כגון רכיבה על אופנוע ללא רישיון האופנוע הישראלי שלכם, או אי לבישת ציוד בטיחות מתאים. מצאו פוליסת ביטוח נסיעות שתשלם את דמי ההשתתפות העצמית במקרה של נזק למכונית השכורה שלכם. בצורה כזו, תוכלו לוותר על דמי הביטוח הגבוהים אותם תדרוש ממכם חברת השכרת הרכב.
אילת חול מאמרים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מלון כשר בפאפוס
כאשר אתם מעוניינים לצאת לחופשה תחפשו לבלות במקום אשר עדיין לא ביליתם בו עד היום. בית מלון אשר מציע...
קרא עוד »
מאי 26, 2019
צימרים להשכרה לפי שעה
צימרים להשכרה לפי שעה מאפשרים לכל אחד מאיתנו לקחת פסק זמן מהחיים ולחוות נופש קצרצר ורגוע במחיר משתלם...
קרא עוד »
מאי 23, 2014
נוסעים לטיול של אחרי צבא? מה כדאי לבדוק לפני?
עשרות אלפי צעירים ישראלים יוצאים מדי שנה לטיול אותו לא ישכחו לעולם. טיול אחרי צבא הפך כבר מזמן לסמל...
קרא עוד »
נוב 26, 2015