תיאטרון רחוב – הקסם שבמופע

דמיינו שאתם הולכים ולפתע מגיעים לאזור בו יש תיאטרון רחוב, ככה באמצע השגרה שלכם, ליצנים, להטוטנים, שחקנים, פנטומימאים שעושים שמח, מעלים חיוך, משנים את האווירה לאווירה של מסיבה וכייף, ממש ברגע אחד. כל אחד מאיתנו נתקל בכזה דבר, במקרה או במכוון כחלק מאירוע. אבל האם אתם יודעים מה זה בדיוק הדבר הזה? תיאטרון רחוב?

אז מהו תיאטרון רחוב?

תיאטרון רחוב הוא בעצם הצגה תיאטרלית שמתקיימת במרחב ציבורי, לא מוגדר או מגודר וללא קהל מסוים שמשלם על ההופעה. ובדיוק בגלל שהוא כזה, פתוח, נגיש, זמין, זורם ודינמי, הקסם רב מאד.

הקשר של אמני תיאטרון הרחוב עם הקהל הוא ישיר ובלתי אמצעי, הדינמיקה והדינמיות זורמים ומתחברים ונוצרת אווירה מופלאה, חמימה ושמחה. הדרך הנפלאה לשבור את השגרה ולהיכנס למרחב קסום.

השחקנים המבצעים תיאטרון רחוב, שאגב לא תמיד מקבלים תשלום, מראים את מיומנויותיהם וכשרונם לקהל דרך – משחק, אקרובטיקה ותנועה, להטוטים ומימיקה, הפעלת בובות ואביזרים ועוד.

תיאטרון נודד

מכיוון שתיאטרון רחוב נודד וצריך להיות קליל בתנועתו, השימוש נעשה בתחפושות ואביזרים פשוטים. בד"כ ללא ציוד הגברה. השימוש הוא בקול טבעי וביכולות פיזיות כמו ריקוד, פנטומימה וסלפסטיק. ההופעה צריכה להיות פשוטה, ברורה וקולנית מספיק כדי שקהל יימשך להגיע ולצפות.

יש האומרים שתיאטרון רחוב הוא התיאטרון האמיתי. הוא נועד לכולם, פתוח לכולם, נגיש לכולם. ללא הבדל בין מעמדות, מינים או גזעים. ללא אפליה. ובנוסף, הקהל הוא אקטיבי וחלק בלתי נפרד מהמופע וכל האופציות פתוחות. המופע נבנה תוך כדי שהוא קורה.

חשוב לעשות אבחנה בין תיאטרון רחוב, לבין הופעות ציבוריות כמו הופעות בפארקים למשל, בהן ישנו מרחב מוגדר, ולרוב גם מגודר וקהל שרכש כרטיסים כדי לראות את המופע.

איפה ניתן למצוא תיאטרון רחוב?

בימינו תיאטרון רחוב מציג גם באירועים ומבטיח שהאירוע יהיה שמח ונעים. יש בשוק חברות המתמחות בלהפיק אירוע הכולל בתוכו מענה לצד היצירתי והאומנותי שבתוכו גם תיאטרון רחוב הכולל מגוון רב של אומנים בתחומים השונים.

בפעם הבאה שתיתקלו בתיאטרון רחוב, התבוננו מסביב והרגישו במודע את הקסם שקורה ?
מחפשים אטרקציות לאירועי חברה שאתם מארגנים?
מוזמנים לפנות את איתמר שחקנים ולקבל את הפיתרון המושלם!

אילת חול מאמרים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
5 סיבות לשדרג את הטיול הבא שלכם בחו"ל
הדרך לשדרג את הטיול הבא שלכם בחו"ל עוברת במסלולי שטח, נהרות, הרים, יערות ותצפיות. אז איך משלבים את כל...
קרא עוד »
נוב 19, 2018
ביטוח רפואי בהודו
ביטוח רפואי בהודו מהו למעשה ביטוח רפואי? כאשר אנו נפצעים או נחלים בארץ, אנו פונים אל קופת החולים או...
קרא עוד »
ינו 27, 2016
ODT למשפחות מגובשות יותר
כל אחד יודע עד כמה קשה להשקיע בחיי המשפחה בעולם המודרני. רוב האנשים מבלים את רוב היום שלהם בעבודה,...
קרא עוד »
נוב 24, 2017