4 יעדים בארץ שאסור לכם לפספס

מצדה

ארץ ישראל עשירה באתרים מרהיבים, ייחודיים והיסטוריים. אם אתם רוצים להכיר את אדמת ישראל מקרוב, מוטב שלא תוותרו על ביקור בארבעת היעדים הבאים:

קיסריה

עיר הנמל העתיקה הוקמה לפני הספירה ונקראה על שמו של הקיסר אוגוסטוס, האזור רווי היסטוריה מרשימה ומשמעותית ומהווה כיום גן לאומי של רשות הטבע והגנים. בשנת 31 לפני הספירה, הועברה קיסריה להורדוס שבאותה תקופה שלט בישראל. הוא בנה באזור עיר נמל והעניק לה את שמה אשר מלווה אותה עד היום. בקיסריה נבנה אמפיתיאטרון ייחודי, בתי מרחץ, תיאטרון, מקדשים וכמובן – נמל רחב היקף. לאחר מותו של הורדוס היו חיכוכים רבים בין תושבי העיר היהודים לבין התושבים הנוכרים שחלקם אף הסתיימו במקרים טראגיים במיוחד. יתרה מזאת, לקיסריה היה מקום חשוב בתקופת מרד בר כוכבא מאחר והיוותה מקום לאחסון אספקה עבור הצבא הרומי. מי לא עבר בקיסריה? המוסלמים, הצלבנים, הביזנטיים וכולם הותירו אחריהם עוגנים נכבדים בהיסטוריה של העיר. בתקופה זו העיר הספיקה להיחרב ולהתאכלס מחדש תוך שאלמנטים היסטוריים רבים מצויים בה עד לימינו. את השרידים הארכיאולוגים ניתן לראות במהלך טיול בגן הלאומי של קיסריה, תוך צפייה במיצגים אור-קוליים והכרת ההיסטוריה של העיר. קיסריה היא בהחלט יעד שפשוט אסור לכם לפספס, מוטב שתרכשו כרטיסים ותכננו לכם חצי יום בעיר הנמל ההיסטורית והייחודית הזו.

ירושלים

בירת ישראל היא בין המקומות האטרקטיביים ביותר במדינה, תוך שהיא עשירה באתרים היסטוריים, מקומות בילוי ונוף מרהיב ומיוחד. אמנם התחבורה הציבורית בירושלים השתפרה, ולמערך האוטובוסים נוספה גם הרכבת הקלה, אך יחד עם זה הנסיעה בין היעדים השונים עשויה להאריך את משך הטיול או לגרוע מכם ביקור באתרים ייחודיים לכן מומלץ לברר אודות השכרת רכב בירושלים, בכדי לתכנן יום כיף איכותי ומהנה ללא עיכובים מיותרים. בין האטרקציות המומלצות בירושלים תמצאו את גן החיות התנ"כי המלא במפלים קסומים ואלמנטים עיצוביים מן הטבע. מעבר למפגשים עם החיות השונות, במקום מתקיימות גם פעילויות ייחודיות לילדים, לכן מוטב לברר טרם ההגעה אילו פעילויות צפויות לכם במועד הביקור. יעד נוסף שכדאי לבקר בו הוא שוק מחנה יהודה. בין הדוכנים הססגוניים תמצאו שלל מאכלים מעניינים ואף חשוב לדעת כי מתקיים סיור טעימות באזור שעלותו סמלית ותמורתו שווה כל שקל. מעבר ליעדים הללו, מומלץ כמובן לטייל באזור העיר העתיקה, לבקר בכותל המערבי (אל תוותרו על סיור במנהרות הכותל) ולקנח בשופינג בשדרת ממילא.

מצדה

אחד מבין אתרי המורשת הבינלאומיים של האו"ם הוא לא אחר מאשר היעד הנכסף: מצדה. האזור עשיר בשרידים ארכאולוגיים מתקופתו של הורדוס ואף מתקופת הקנאים. מצדה היא אתר המושך אליו מבקרים רבים במהלך השנה וזאת הודות ליופיו השובה את העין וסיפורו ההיסטורי הבלתי יאומן הכולל את סיפור התאבדותם של הקנאים בשנת 73 לספירה. מי מכם שטרם ביקר במצדה לא בטוח יודע שלמעשה מדובר בסלע עצום באורך 600 מטר ורוחב של 300 מטר. יתר על כן, ניתן להגיע אליו ברכבל, בדרך הסוללה או בשביל הנחש ולהתרשם מיופיו של אזור עוצר נשימה.

ההיסטוריה מספרת שמצדה הייתה מקום מבצרו של המלך הורדוס, לאחר המצור שהתרחש באותה התקופה, הפך הורדוס את מצדה למקום אטרקטיבי במיוחד המכיל בתי מרחץ ותענוגות נוספים. בשנת 72, הרומאים כבשו אזורים בארץ ומטרתם הייתה להשתלט גם על מצדה, בה התבצרו הקנאים. כחלק מתהליך כיבוש האזור, הרומאים תכננו לפרוץ את החומה שניצבה במצדה ולשם כך בנו את דרך הסוללה. טרם הצליחו הרומאים לכבוש את מצדה ולהכניע את התושבים, החליטו הקנאים להתאבד באופן המוני על מנת שלא ליפול לשלטון של הכובש הזר, וכמובן דאגו לשרוף את כל המבנים והמאגרים שברשותם. במצדה ניתן להבחין בממצאים ארכאולוגיים רבים כמו החומה (שארכה 1400 מטרים), הארמונות הייחודיים והמרהיבים, בית הכנסת, מחסני המזון והתבואה והמקווה ההלכתי היהודי.

מצפה רמון

מצפה רמון ידוע כמקום האידאלי ביותר לחזות בשמי הלילה היפיפיים ומלאי הכוכבים, כמו גם נופיו המדברי המרשים ההופך את האזור ליעד ישראלי שאסור לכם לפספס. מכתש רמון עשיר במסלולי הליכה מוגדרים, תופעות טבע נדירות ותופעות גאולוגיות ייחודיות. המסלולים במכתש רמון יכולים להיעשות באופן מעגלי כמו גם בשילוב תצפיות מרהיבות שיאפשרו לכם לחזות בפלא הטבעי והנפלא של האזור. מומלץ לאסוף מן החולות הצבעוניים האופייניים למכתש רמון וליצור אלמנט עיצובי לבית באמצעות צנצנת או בקבוק. בכניסה למצפה רמון תוכלו לבקר בפארק הפסלים הייחודי בו מצויים פסלים עשויי סלעים, נדנדות מתכת, פסלים מוזיקליים ועוד. ניתן לעצור במקום למנוחה ולארוחה קלה תוך התרשמות מהפסלים המצויים ברחבי הפארק. כמו כן, רצוי להגיע לחוות האלפקות וללמוד על בעלי החיים המיוחדים הללו. מעבר לזה, אטרקציה נפלאה באזור זה תהיה בילוי ברובע דרכי הבשמים. מדובר במתחם המכיל בתי קפה וחנויות ייחודיות ומהווה קינוח נהדר לטיול המיוחד במצפה רמון.

 

אם טרם ביקרתם באחד מבין היעדים שצוינו לעיל, כנראה שזה הזמן לעשות זאת. ארזו בתיק גב מים, אוכל ומצלמה וסעו להכיר את אתריה היפים של ארץ ישראל.

אילת חול מאמרים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מצעי סאטן – לאיזה חדרים הם מתאימים?
מצעי סאטן הם בחירה יוקרתית ואלגנטית שיכולה להעלות מיידית את המראה והתחושה של כל חדר. המרקם החלק...
קרא עוד »
אוג 24, 2023
אטרקציות לילדים בחופשה משפחתית
הקיץ בפתח ואיתו החופש הגדול הארוך והמאתגר. בכל שנה, כל ההורים מחפשים דרכים להתמודד עם החופש הארוך...
קרא עוד »
יונ 29, 2014
הסעות בנתניה
אם החלטתם כי אתם מעוניינים בחברת הסעות בנתניה אשר תספק לכם הסעה של הילדים שלכם לבית הספר, הסעה של...
קרא עוד »
אוג 19, 2013