דיור מוגן: זה יכול להיות סוג של נופש!

חדר אכסניה

החיים של כל אחד מאיתנו מלאים בהפתעות, אם חיוביות או שליליות, אך בכדי לספק לעצמנו חוויות נעימות ולא להיות מופתעים בעתיד, אחת הפעולות החשובות הן להכין את הקרקע עבור העתיד. כיום, ישנם אנשים ערירים רבים אשר נאלצים לעבור לבד את החגים ולא לקבל תמיכה מקרובי משפחה, מאחר ולא נישאו בצעירותם ולא הביאו ילדים. לכן, בכדי לדאוג לעתיד ולא לחיות בצער, יש לחפש אחר דיור מוגן בסביבת המגורים הקרובה, שיעניק את החברה, את התרבות ואת כל זמן הפנאי שבאופן עצמאי לא יכולתם לממש. בשונה מבית אבות, דיור מוגן מתאים בעיקר למבוגרים עצמאיים, אשר מעוניינים לחוות חוויות יוצאות דופן, אחרת ממה שהם חווים במהלך היום יום הרגיל שלהם. אומנם בבית דיור מוגן תוכלו לזכות לתמיכה וסיוע במשך 24 שעות ביממה, אך התמיכה תלויה אך ורק בכם ובמידת הצורך תוכלו לצאת ולהיכנס לבית באופן עצמאי.

כיצד דיור מוגן שונה מבית אבות?

מבוגרים רבים חוששים שמא דיור מוגן משתווה לבית אבות סיעודי, מה שמעניק להם תחושה לא נעימה של בדידות יותר גדולה מזו שהייתה להם בבית. לפי בחירתכם, דיור מוגן יכול להיות מפואר או צנוע, לפי התקציב שיש בידכם. בתוך המוסד עצמו תוכלו לבחור בבית קטן או בבית גדול עם גינה, לפי הסטאטוס שלכם ולפי התקציב. לצד דירה נעימה וחמה, תזכו במתקנים שישרתו אתכם בכל עת, כגון בריכת שחייה מקורה, חדר כושר מאובזר, בית תרבות, חדר פעילויות, חדר אוכל וכדומה. כמו כן, במהלך שהותכם בבית דיור מוגן תוכלו ליהנות מחברתם של אחרים, אשר בעלי אינטרסים דומים לשלכם. יחד תוכלו ליהנות מטיולים, מופעים ומגוון גדול של הרפתקאות שלא הייתם חווים במקום אחר.

תמיכת המשפחה

בכדי להיות מוכנים היטב לשינוי ולמעבר מהבית המוכר והידוע, אל דיור מוגן, חשוב לקבל תמיכה מהמשפחה. במידה ויש לכם ילדים ונכדים, כדאי שתשתפו את כולם בהחלטה ותאפשרו להם לעזור לכם לעשות את המעבר באופן חלק. במידה ואתם מתכוונים למכור את הבית שלכם, תצטרכו להשאיר חלק מהציוד אצל המשפחה, בקשו את עזרתם ותיצרו עבורכם חווית מעבר רגועה.

אילת חול מאמרים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
עיצוב מלונות – יוקרה במחירים שפויים
האורחים שמגיעים אל בית המלון מבקשים להרגיש כמו בבית, אך הם מצפים למצוא חדרים מפוארים הרבה יותר מאלו...
קרא עוד »
פבר 10, 2013
ביטוח נסיעות לחו"ל – איך לבחור
ביטוח נסיעות לחו"ל הוא ביטוח חובה לכל מטייל ונוסע היוצא מחוץ לגבולות הארץ. ביטוח הבריאות בקופות...
קרא עוד »
אוג 15, 2012
מקומות יפים בעולם
העולם מלא במקומות יפים שכולנו חייבים לבקר בהם לפחות פעם אחת בחיינו. מקומות יפים בעולם אינם מוגבלים...
קרא עוד »
נוב 20, 2022