הנסיך הבריטי מתארס – והממלכה כמרקחה

שורה ארוכה של חוקים מגבילים את הנסיך הבריטי בבואו למצוא כלה, אך האירוסים של הארי עם מייגן מרקל שינו כמעט את כולם. מה באמת קורה בבית המלוכה ואיך זה משפיע עלינו כתיירים? הנה כל הפרטים

בתאריך 27.11.17 הודיע הנסיך הבריטי צ'ארלס כי בנו הצעיר הארי צפוי להתחתן באביב הקרוב עם בת זוגו מייגן מרקל. הודעה סטנדרטית מן הסוג הזה נתפסת משמחת ומרגשת אצל כל משפחה נורמלית, אך עבור בית המלוכה הבריטי מדובר בלא פחות מרעידת אדמה.

מרקל, כוכבת סדרת הטלוויזיה Suites, היא אמריקנית גאה וזו תהיה ככל הנראה הפעם הראשונה בהיסטוריה המתועדת שבה נסיך בריטי מתחתן עם אישה שהיא לא ילידת אנגליה. שנית, מרקל היא גרושה. תושבי הממלכה לא רגילים שאירוסים כאלה מקבלים אישור ויש להם סיבות טובות לחשוב ככה.

מה עובר על הארי?

בשביל להבין עד כמה יוצאת דופן ההודעה על האירוסין של החמישי בתור לכס המלוכה צריך לחזור לספר החוקים של בריטניה. קודם כל, כשנסיך בריטי רוצה להתחתן הוא צריך לבקש רשות מהריבון של הממלכה. נכון להיום מחזיקה בתפקיד הזה המלכה אליזבת' השנייה, אישה בת 91 שהיא גם סבתא שלו. זה תמיד היה הזוי אבל כיום נתפס עוד יותר כשריד ארכיאולוגי מעידן שלא יחזור.

בנוסף, לפי המסורת לא נהוג שנסיך בריטי מתחתן עם אישה גרושה. כך למשל בשנת 1936 נאלץ המלך אדוארד ה-8 לוותר על כס המלכות כי רצה להתחתן עם אישה בשם ווילס סימפסון – גרושה פעמיים ואמריקנית. אז לא הסכימו בבריטניה לאשר את מיסוד הקשר, אבל עכשיו ככל הנראה ישנן נסיבות מקלות.

אי אפשר להתעלם מהסיפור האישי של הנסיך הארי כאשר בוחנים את ההתייחסות להודעת האירוסין. הארי הוא בסופו של דבר ילד שאיבד את אמו בתאונת דרכים מחרידה בגיל צעיר, גדל מול המצלמות והסתבך לא מעט בשערוריות. הוא עבר לא מעט טיפולים פסיכולוגיים והודה בעצמו שהפסיכיאטר האישי הוא אחד האנשים היחידים שקל לו לדבר איתם.

הארי גם נחשב ל"ילד הרע" של בית המלוכה עד שהתגייס לצבא לתפקיד לוחם, התמתן ולקח על עצמו אחריות ותפקידים. במילים אחרות, התהליך שעובר על הארי שזור במעמד החדש של בית המלוכה ובעיקר בהתאמות שהוא נדרש לבצע במאה ה-21.

המסורת היא העתיד של בריטניה

המלוכה הבריטית היא במקור שיטת ממשל מונרכית שקיים באנגליה מאז התקופה האנגלו-סקסית. כבר בשנת 1603 התאחדו ממלכות אנגליה וסקוטלנד לממלכה אחת, ובמסגרת חוקי האיחוד של 1707 הן אוחדו באופן רשמי לממלכת בריטניה הגדולה. סביר להניח שלמרות כל התלונות, תושבי הממלכה מייחסים חשיבות כלשהי למונרכיה ולכל הפחות שומרים עליה בגלל המסורת.

השאלה היא עד כמה יצליחו תושבי בריטניה ובני המלוכה עצמם להחזיק מעמד. שורה ארוכה של חוקים אנכרוניסטיים משפיעים כיום על ההתנהלות של המלך והנסיכים, והחתונה של הארי היא רק הדובדבן שבקצפת. כך לדוגמא נדרשים בני משפחת המלוכה הבריטית להתחתן עם מדי הצבא שלהם, העוגה היא תמיד עוגת פירות ומותר להם למסד את הקשר רק ב-4 מקומות: הכנסייה המלכותית של ארמון סיינט ג'יימס, כנסיית ווסמינסטר, קתדרלת סיינט פול המפורסמת וכנסיית סיינט ג'ורג' שנמצאת במעמקי טירת ווינדזור.

מבחינתנו כצופים מהצד יש עכשיו עוד תירוץ להזמין טיסות ללונדון ולראות את בירת אנגליה מתמרקת לקראת האירוע הגדול של האביב. עם זאת, כדאי עוד להמשיך ולעקוב כי תחושת הבטן אומרת שצפויים להגיע לא מעט סיפורים מהמקום הכי חם בממלכה.

אילת חול מאמרים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
סקי כשר לדתיים
סקי הוא סוג של פעילות ספורטיבית מהנה וייחודית, אשר מעניקה לאדם המבצע אותה הרגשה של שחרור, שליטה...
קרא עוד »
יונ 22, 2016
צימרים להשכרה לפי שעה
צימרים להשכרה לפי שעה מאפשרים לכל אחד מאיתנו לקחת פסק זמן מהחיים ולחוות נופש קצרצר ורגוע במחיר משתלם...
קרא עוד »
מאי 23, 2014
איך לתכנן נכון טיול עצמאי בחו״ל?
אם אתם יוצאים לחו"ל אתם צריכים לדעת מראש שגם אם תתכננו יום ולילה, עדיין יהיו דברים שישתבשו ולא יפעלו...
קרא עוד »
אוג 30, 2021