מניס הרומנטית עד סרדיניה הפרועה – הקרנבלים והפסטיבלים המעניינים ביותר באירופה

תושבי אירופה יודעים למצוא סיבות למסיבות וגם בחודשים הקרובים צפויים להיערך סוגים שונים של קרנבלים, פסטיבלים ואירועים ברחבי היבשת הישנה. הנה המדריך המלא

אירופה היא לא רק היבשת הכי מתוירת בעולם אלא גם ערש התרבות המערבית. כתוצאה מכך, המסורת בחלק מהמדינות באירופה היא ארוכת שנים והתושבים המקומיים בוחרים לייצג אותה עם פסטיבלים, אירועים וקרנבלים. בנוסף, תושבי אירופה תמיד יודעים למצוא סיבות למסיבות מיוחדות:

תהלוכת האורות והפרחים של ניס

מאמצע חודש פברואר ועד לתחילת מרץ חוגגים בעיר הריביירה הצרפתית ניס את הקרנבל השנתי. מדובר למעשה ברצף של חגיגות חורף גדולות במיוחד ולא בקרנבל בודד, כי האירוע כולו נמשך מעל שבועיים. לקהל המקומי מצטרפים תיירים מכל רחבי היבשת ויש גם המון סלבריטאים שבוחרים לחגוג את תהלוכת האורות והפרחים של ניס.

מלבד מלחמת פרחים, קונצרטים והופעות יש מופעי במה ומחול ברחבי ניס וכדי להשלים את החגיגה נהוג לירות מטחי זיקוקים בשלל אורות צבעוניים ישירות אל מרכז השמיים. מומלץ לבצע הזמנה מבעוד מועד כדי להשיג חדר במחיר סביר ואפשר להגיע גם עם הילדים והמשפחה.

הקרנבל בפטרה

למרות השם המטעה, הקרנבל של פטרה לא מתרחש בירדן השכנה אלא בעיר השלישית בגודלה ביוון, שנמצאת בצפון חצי האי פלופונז. זהו אחד הקרנבלים הגדולים והחשובים במדינה ואין פלא שבמשך השנים נחשפו אליו גם תיירים שאין להם שום קשר למסורת ההלינסטית.

הקרנבל של פטרה מתאפיין בשבועת המשתתפים ובמעורבותם בקישוט פני העיר. את ההשקה שלו מייצגת יציאת רכבת הקרנבל מאתונה והוא מגיע לשיאו בהשתתפות של מעל 30 אלף בני אדם, אמנים, רקדנים ונגנים ועוד כ-300 אלף תיירים שמשתתפים בתהלוכות.

הקרנבל בטנריף

האי טנריף מול חופי מרוקו שטוף שמש כמעט לכל אורך השנה ויש בו תנאי אקלים מושלמים לפסטיבל. הפעם אנחנו מדברים על קרנבל שמתקיים בתאריכים 12-21 לפברואר והרקע שלו בעיקר קתולי.

שתי האטרקציות המרכזיות של הקרנבל הן חילופי מינים וקבורת הסדין. אלו מסורות שנלקחות ברצינות על ידי המקומיים, אבל לא נעשה לכם ספוילרים ורק נגלה שיש להן המון אלמנטים משעשעים.

הקרנבל בגבוי

הכפר ההררי גבוי נמצא בלב סרדיניה שבאיטליה ובו נערך קרנבל מעט אפל אך לא פחות מרתק. משתתפי הקרנבל עוטים על פניהם מסכות שחורות שעלולות להיראות מאיים, אך מהר מאוד תיכנסו לאווירה ותבינו את הקשר לעידן הנוראגי הקדום שאותו הקרנבל חוגג.

בשורה התחתונה, מי שרוצה לקחת חלק באירועים המעניינים באירופה יכול לעשות זאת בכמה דרכים. הדרך הראשונה והפשוטה היא לתאם טיולים מאורגנים לאירופה ולהגיע יחד עם מדריך בשביל להספיק את הכל, והדרך השנייה היא לעשות זאת באופן עצמאי. כך או אחרת, כדאי שתדעו איזה אופציות יש על הפרק.

אילת חול מאמרים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
כרטיס סים לגלישה בחו"ל
כאשר אנחנו טסים לחו"ל, בין אם זה לטיול, נופש, או נסיעת עסקים, אנחנו חייבים שתהיה לנו את האפשרות להיות...
קרא עוד »
נוב 02, 2022
לימודים בחו"ל זו כן אופציה!
לא מעט צעירים שוקלים ללמוד בחו"ל, לא רק בשל החוויה, אלא גם כי ההיצע בחו"ל מאוד מגוון, ומאפשר ללמוד...
קרא עוד »
אוק 27, 2019
חופשת סמסטר בפתח: אילו מדינות הן האטרקטיביות ביותר לצעירים ב2018?
חופשת הסמסטר כבר בפתח ואתם בוודאי כסטודנטים מחפשים את הדרך הנכונה ביותר ליהנות מהחופש הרגעי הזה שאתם...
קרא עוד »
מרץ 18, 2018