נוסעים לטיול של אחרי צבא? מה כדאי לבדוק לפני?

עשרות אלפי צעירים ישראלים יוצאים מדי שנה לטיול אותו לא ישכחו לעולם. טיול אחרי צבא הפך כבר מזמן לסמל לחוויות עוצמתיות במיוחד, התבגרות מואצת, התמודדויות חדשות וזיכרונות לכל החיים. טיול שכזה, בטח בגילאים צעירים כל כך, דורש הכנות מקדימות והתארגנות נכונה. בשורות הקרובות נראה מה בדיוק חשוב לבדוק לפני תחילת המסע הגדול.

בריאות ובטיחות

לפני התכנונים, המסלולים והסטטוסים בפייסבוק, לנגד עיניכם חייב לעמוד נושא הבטיחות האישית שלכם. הטיול לו חיכיתם שנים עלול להיחרב ברגע בגלל חוסר זהירות ושאננות מיותרת. הנה הן גולות הכותרת שיסייעו לכם לעבור את ההרפתקה בשלום:

  • ביטוח – שלא תחשבו לרגע לחסוך בעניין זה. בעלות של פחות מדולר ליום, תהיו מכוסים מבחינה טיפולית וכלכלית בכל הקשור לפציעות, מחלות, תאונות וכדומה. מומלץ לבחור בביטוח המעניק את הכיסוי הגבוה ביותר, כולל ימי אשפוז, ניתוחים, פינוי מוסק, הטסה רפואית ועוד.
  • מידע – ידע זה כוח אז אל תוותרו עליו. קראו והבינו מה הם הסיכונים העיקריים הקיימים באזורים אליהם אתם מתוכננים להגיע. אם צריך – הימנעו מהגעה למקומות בעלי רף סכנה גבוה במיוחד.
  • חיסונים ותרופות – אל תוותרו על אף חיסון נדרש לפני הטיול. אם יש לכם ספק אם תגיעו למדינה כלשהי, התייחסו לעניין כאילו תגיעו. תרופות עלולות להיות יקרות, אך עשויות להציל חיים.

כסף ובירוקרטיה

לצעירים רבים נטייה לשכוח שמדובר בחודשים ארוכים של הוצאות אינסופיות ללא כל מקור הכנסה. אל תגידו "יהיה בסדר". היערכו בהתאם! מעבר לסכום כסף מזומן שיספיק לכם לפחות לכמה שבועות (ואותו חשוב לפצל בין מספר מקומות וארנקים), דאגו ל"שרשרת גיבויים", ובראשה כרטיסי אשראי ו"טרבל צ'קס".

בררו כיצד ניתן להעביר לכם כסף מהארץ בשעת צורך, ובקיצור – היו מוכנים לכל צרה.

מבחינה בירוקרטית, העניין המרכזי הוא אשרות כניסה וויזות תייר. בררו מה הפרוצדורה לגבי כל מדינה בה תבקרו. זמנים, עלויות, היכן ניתן לעשות זאת, מה נדרש (תמונות פספורט, אישורי לינה וכו'). למשל, אם אתם מתכננים טיול להודו לאחר הצבא, עליכם לבדוק מבעוד מועד מהי הפרוצדורה בכל הקשור להוצאת ויזה להודו.

ציוד וביגוד

אמצו את הגישה – “עדיף שיהיה מיותר מאשר שיהיה חסר". נכון, הכל אפשר לקנות גם שם, ולהיסחב עם תיק של 50 קילו זה לא ממש נעים, אבל לקפוא מקור כי לא קניתם חולצה תרמית או לגשש באפלה כי ניסיתם לחסוך 30 שקלים על פנס, זה הרבה פחות נעים. שימו דגש מיוחד על ביגוד חם וציוד מחנאות מלא. רשימות ציוד מומלצות ניתן למצוא ברשתות הטיולים השונות.

טיול אחרי צבא הוא חוויה מדהימה בכל אספקט. אל תתנו לאדישות לקלקל לכם אותה. מטיילים בתבונה. נערכים מבעוד מועד. טיול נפלא!

אילת חול מאמרים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
טיולים בטבע – למה זה כיף ולאן כדאי להגיע?
כשאנחנו נמצאים בבית, אנחנו בדרך כלל רוצים לצאת החוצה אל המרחב הפתוח אל טיולים מומלצים בירושלים למשל....
קרא עוד »
יונ 16, 2022
הסעות לכותל- לכל הקהלים
בשנים האחרונות קיימת דרישה גדולה לשירות הסעות לכותל. דרישה זו  נובעת מכך שרבים מעדיפים להימנע מפקקי...
קרא עוד »
יול 30, 2013
כל מה שרציתם לדעת על נופש לציבור החרדי
צמאים לחופשה משפחתית? רוצים לצאת לבלות ביחד, לנוח ולחזור עם טעם של עוד? אם כך, ברור מדוע אתם מתלבטים, כי...
קרא עוד »
אוג 14, 2018