מה זה ביטקוין?

מה זה ביטקוין?

גם למי שלא נמנה על הקוראים האדוקים של אתרי הכלכלה או עוקב אחרי מדורי הכלכלה בעיתונים, לא יכול לפספס את העניין הרב אשר מעורר שוק המטבעות הווירטואליים ברחבי העולם. עולם הביטקוין ושאר המטבעות הדיגיטליים כבר זמן רב נהפך לנושא חם אשר נטחן לא מעט גם במקומות שלא קשורים דווקא לכלכלה.

הביטקוין היה פורץ הדרך בתחום המטבעות הווירטואליים אבל כיום התחום כולל לא מעט מטבעות דיגיטליים אשר אחריהם עוקבים כמות לא מבוטלת של אנשים ברחבי העולם אשר מתעניינים ומשקיעים במטבעות השונים, ואף משתמשים בהם לצורך מכירה וקנייה של דברים.

מה זה בעצם ביטקוין?

הביטקוין הוא מטבע ווירטואלי אשר בניגוד למטבעות המסורתיים לא נמצא תחת פיקוח של אף מדינה או בנק מסוים ברחבי העולם. כמו כן מדובר על מטבע אשר מאחוריו לא עומדת אף "סחורה" או משהו ממשי, אלא הערך שלו נקבע על פי הביקוש וההיצע ברחבי השוק החופשי. את הביטקוינים החדשים יוצרים קהילת משתמשים אשר משתפים את יכולת החישוב של המחשב שלהם באמצעות האינטרנט, ומאפשרים ליצור מטבע ייחודי אותו אי אפשר לשכפל.

פעולה זו מכונה "כרייה" של ביטקוין. מייסד המטבע מכנה את עצמו ברשת סאטושי נאקמוטו אך הוא לא נחשף מעולם. קראו בהרחבה מה זה ביטקוין?

כיצד משתמשים בביטקוין?

בשביל למכור או לקנות בביטקוין יש צורך בשימוש בתוכנה או אפליקציה מיוחדת המכונה "ארנק", אשר מאפשרת לשלוח ולקבל ביטקוינים בצורה בטוחה. ההעברה של המטבע נעשית באמצעות מה שמכונה "מפתח" ייחודי. בין היתר ישנם מפתחות ציבוריים ומפתחות פרטיים.

מפתח ציבורי הדרך להעביר למישהו מטבע, והוא דומה למספר חשבון הבנק דרכו אנחנו עושים העברה בנקאית. מפתח פרטי הוא כעין סיסמת הכניסה לחשבון הבנק, במקרה שלנו הדרך להיכנס אל הארנק שלו.

> ראו כאן מידע מקצועי על ביטס אוף גולד!

אילת חול מאמרים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
הקסם של הצפון בזמן הצעות נישואין בצפון
הקסם של הצפון הוא תחושה מיוחדת שמקבלים בביקור בצפון. זו תחושה שאתה יכול להרגיש רק כשאתה באזור הזה...
קרא עוד »
יול 03, 2022
גלמפינג – חוויית לינה שעוד לא הכרתם
אוהבים לטייל אבל עוד לא שמעתם על חוויית הלינה החדשה שכבר נמצאת בכל העולם? אחרי שתשמעו עליה, אתם תתחילו...
קרא עוד »
פבר 11, 2019
טראוולור – להזמנת החופשה בה חשקתם
מעוניינים לשבור את השגרה ולצאת סוף סוף לחופשה מאוד מפנקת? הבחירה המומלצת עבורכם היא ליצור קשר עם...
קרא עוד »
אפר 06, 2022