ביטוח נסיעות לחו"ל – איך לבחור

ביטוח נסיעות לחו"ל הוא ביטוח חובה לכל מטייל ונוסע היוצא מחוץ לגבולות הארץ. ביטוח הבריאות בקופות החולים אינו מכסה את המבוטח בחו"ל וכך גם ברוב חברות הביטוח הפרטיות. לכן ביטוח נסיעות לחו"ל מחוייב כאילו והיה ביטוח חובה. ביטוח נסיעות לחו"ל תוכנן כך שהוא מכיל את כל הפוליסות תחת ביטוח אחד. ביטוח נסיעות לחו"ל הוא גם ביטוח מפני תאונות ומחלות הגוררים אישפוז וטיפולים רפואיים, גם ביטוח כבודה ומטען וגם ביטוח צד ג'. ביטוח נסיעות לחו"ל יכול להכיל גם סעיפים רבים נוספים ולהתייחס גם לאנשים בעלי מוגבלויות שונות או מחלות כרוניות.

אם אתם טסים לחו"ל לבד, בזוג או עם המשפחה יש לבחור בפוליסה שתתאים בדיוק לצרכים שלכם. ביטוח נסיעות לחו"ל סטנדרטי מכסה אתכם בסעיפים סטנדרטיים שאמנם מתאימים לרוב האנשים, אבל עליכם לשאול את עצמכם בנוגע לצרכים מיוחדים שלכם לגבי אופי הטיול או אופי הנוסעים.

מה לבדוק לפני שבוחרים ביטוח נסיעות לחו"ל

ביטוח נסיעות לחו"ל הוא גם ביטוח מפני תאונות, גם מפני מחלות שונות וגם מפני גניבה או אובדן המטען שלכם. כשרוצים לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל יש לבדוק כמה דברים חשובים – המצב הבריאותי של הנוסעים ואופי הטיול אליו יוצאים. בדיקת מצב הבריאות של הנוסעים חשובה במיוחד אם יש בקרב הנוסעים אנשים בעלי מוגבלויות פיסיות או בעלי מחלות כרוניות שונות. הביטוח חייב לדעת אודות כל אלה כדי להבטיח את הכיסוי במקרה של טיפולים רפואיים בחו"ל הקשורים במחלות אלו. בנוסף לכל יש להגדיר את אופי הטיול היטב. ביטוח נסיעות לחו"ל לנוסעים לנופש סקי או שייט נהרות או טיפוס על מצוקים אינו אותו הביטוח כמו לאלה הנוסעים לשבוע נופש בלונדון. לכן חשוב מאד להגדיר במדוייק את האיזור שאליו נוסעים ומטרת הנסיעה – ביקור קרובים, עסקים, טיול ג'יפים עם הילדים, חופשת סקי וכדומה.

ביטוח נסיעות לחו"ל – החבילה הבסיסית

כשאתם פונים לעשות ביטוח נסיעות לחו"ל בדקו את החבילה הבסיסית ובדקו האם עליכם להוסיף דבר מה בעקבות הבירורים שעשיתם עם עצמכם. רוב פוליסות הביטוח לחו"ל כוללות כמה דברים סטנדרטיים ובמחירים די דומים. רוב הפוליסות מתייחסות לנסיעה רגילה (לא אתגרית או תרמילאית) למדינות המערב. הפוליסה מתכוננת לאנשים בריאים שאינם מעשנים. הכיסויים הם כיסויים סטנדרטיים ומקובלים האמורים להספיק לכם במקרים של חבלה, תאונה או מחלה קשה ולאפשר לכם להתאשפז ולקבל טיפול רפואי ואף ניתוחים מתבקשים בחו"ל. הכל מוגבל בסכומים לאישפוז ולניתוחים שונים. במידה ואתם יודעים כי רמת הסיכון שבה תמצאו תהיה גבוהה יותר יש להתייחס לכך בגוף הפוליסה באופן ברור.

במידה ואתם יודעים כי הנסיעה שלכם כוללת ספורט אתגרי או טיול בעל רמת סיכון גבוהה, או שאתם או מי מבני משפחתכם סובל ממחלה כרונית, או שאתם יוצאים למדינת עולם שלישי עליכם להרחיב את הפוליסה הסטנדרטית כדי שתכסה אתכם גם מקרים קיצוניים יותר.

אילת חול מאמרים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
5 טיולי אקסטרים שאתם חייבים לעשות בחו"ל
אם אתם לא מאלו שיוצאים בכל חופשה לחו"ל אתם כנראה מכירים את התחושה. מגיעים לחו"ל ורוצים להספיק את הכול....
קרא עוד »
נוב 18, 2018
חבילות נופש בטאבה
הנסיעה לחופשה הבאה שלכם מעולם לא הייתה קלה – או קרובה יותר! עכשיו זה הזמן לפנות את הסופ"ש הקרוב (או...
קרא עוד »
אפר 24, 2019
הוצאת ויזה לויאטנם בזול
מחפשים להוציא ויזה לויאטנם בלי שיקרעו אותכם במחיר הכולל עמלה ותיווך? ההצעה הכי משתלמת, הכי פרקטית...
קרא עוד »
יול 17, 2018