מהו מספר פטקא?

כל אזרח אמריקאי אשר מעוניין לפתוח חשבון בישראל, חייב להחזיר ברשותו מספר פטקא (FTCA),  The Foreign Account Tax Compliance Act. מדובר בחוק מיוחד שהממשל האמריקאי קיבל וקובע שכל בנק ישראלי אשר מתבקש לפתוח חשבון עבור אזרח ישראלי שמחזיק ברשותו גם אזרחות אמריקאית או יש לו זיקה מסוימת בארה"ב, הרי חייב להחתים אותו על מסמך מיוחד. 

בעיקרון, החוק הזה פונה לא רק לאזרחים ישראליים שיש להם אזרחות אמריקאית (או כל אזרח אמריקאי שיש לו אזרחות נוספות), מעבר לכך הוא פונה גם לאזרחים אמריקאיים אשר מחויבים לחתום על מסמך דומה, W9, אשר מחייב כל אזרח המחזיק ברשותו חשבון פיננסי, בין אם מדובר על חשבון בנק, קופת גמל, קרן השתלמות או חשבון אחר, למלא טופס ולחתום עליו. 

החוק מחייב בעיקרון, שכל מי שיש לו חשבונות יחד עם למעלה מ-10 אלף דולר, הוא חייב למלא דיווח שנתי לרשות האמריקאית המטפלת במקרים של הלבנות הון וכן לרשות המסים האמריקאית. 

למה חשוב לעבוד עם מספר פטקא?

בעיקרון, יש לבנקים בישראל אינטרס לדרוש מספר פטקא ולמלא אחר ההוראות האמריקאיות ולו בשל העובדה, שאם בנק איננו עושה זאת, הרי שהוא לא יכול לבצע פעולות פיננסיות מול בנקים וגורמים בארצות הברית. האמריקאים מאוד קפדנים בנושא, ולכן הם מחייבים כל מי שמנהל פעילות עסקית, כאמור, לחתום על מסמך W9, מסמך שלמעשה מוותר על סודיות שלו, ודורשים ממנו להצהיר על כל חובות המס האמריקאיים. 

המטרה של ארה"ב היא למנוע מצב של הלבנת הון כמובן, וכן פעילות פיננסית לא כשרה. כמו כן, המטרה היא לייצר מצב בו כל מי שמבצע פעילות כזו, משלם את המסים הנדרשים כפי ששלטונות ארה"ב דורשים. 

קראו עוד באתר של Americandocs >>>

אילת חול מאמרים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
טיול בדרום הודו
דרום הודו הפך ליעד נחשק בקרב צעירים ישראלים ומבוגרים שרוצים לצאת לטיול מרהיב שישנה את חייהם. הודו היא...
קרא עוד »
ספט 25, 2020
מלון כשר בפאפוס
כאשר אתם מעוניינים לצאת לחופשה תחפשו לבלות במקום אשר עדיין לא ביליתם בו עד היום. בית מלון אשר מציע...
קרא עוד »
מאי 26, 2019
טיול מאורגן לקרנבל בריו
טיול מאורגן לקרנבל בריו זה בדיוק מה שכל אחד צריך, על מנת לרומם מעט את מצב הרוח, לצאת מהשגרה ולנסות משהו...
קרא עוד »
נוב 17, 2017