בוקרשט שתרצו להכיר

חופשה קסומה בפריז של מזרח אירופה

בוקרשט היא עיר מרכזית, הומה ושוקקת חיים. זוהי עיר עתיקה בת למעלה מחמש מאות שנה, כך שיש בה שילוב מרתק של עתיק עם חדש, ארמונות מפוארים, שווקים תוססים, פארקים, מוזיאונים מעניינים כמו המוזיאון לאמנות והמוזיאון להסטוריה, מקומות בילוי, מסעדות ועוד.

רבים מכנים את העיר בוקרשט פריז הקטנה. אמנם מגדל אייפל עדיין אין בה אבל שער ניצחון דווקא יש- שער ניצחון הדומה באופן מדויק למקור. מאז נפילת השלטון הסובייטי לפני כעשור, חוותה בוקרשט תנופת התפתחות אדירה ולאחרונה הפכה בוקרשט יעד מומלץ לחופשה במזרח אירופה. להלן ארבע נקודות שאסור לפספס בעיר.

ארמון הפרלמנט:

ארמון הפרלמנט נמצא בשדרת הניצחון, השדרה המפורסמת והתוססת ביותר בבוקרשט. ארמון הפרלמנט נחשב למבנה השני בגודלו בעולם. בית הנבחרים הרומני שוכן במבנה מפואר בן 12 קומות אשר משתרע על פני שטח עצום של 340000 מ"ר.

מראה הארמון כאשר עומדים מולו הוא מפתיע ומעורר התפעלות מהגודל והפאר שלו. גם פנים הארמון המכונה גם בית העם מרשים לא פחות. נברשות ענק, וילונות קטיפה ושטיחים הם רק חלק מהפאר של המבנה.

שער הניצחון:

שער הניצחון של בוקרשט נבנה לאות ידידות בין רומניה לצרפת ולכן גם נבנה באופן כמעט מדויק כמו המקור הצרפתי. גם שער הניצחון של רומניה בנוי מקשת ענקית השעונה על עמודי שיש ואבן. כמו חברו הצרפתי גם אל שער הניצחון של בוקרשט מתחברות שלוש שדרות מרכזיות, ביניהן השדרה המרכזית ביותר- שדרת הניצחון, שהיא השאנז אליזה של בוקרשט. כאשר תטפסו במדרגות הפנימיות לפסגת השער תוכלו לצפות בנופה של בוקרשט מלמעלה.

המוזיאון הלאומי להיסטוריה:

המוזיאון הלאומי להיסטוריה אוצר בתוכו עשרות אלפי ממצאים ארכיאולוגיים והיסטוריים מתקופת האבן ועד המאה ה- 20. הוא נחשב לאחד המוזיאונים המרשימים והמרתקים ביותר ברומניה.

בין מוצגיו המרתקים של המוזיאון ניתן לראות מטבעות זהב מתקופות שונות, כלים וכדי חרס, פסלים קדומים העשויים אבן, מסמכים כתובים מתקופות שונות ועוד. במוזיאון תעברו מסע שלם דרך תקופות ומקומות ברחבי רומניה.

המוזיאון הלאומי לאמנות:

המוזיאון הלאומי לאמנות מציג את התפתחותה של האמנות ברומניה על פני תקופה ארוכה. מוצגות בו יצירות אמנות רומניות הכוללות תמונות, פסלים, רישומים וגם ממצאים ארכיאולוגיים מתקופת ימי הביניים, מתקופת הרנסנס וגם אמנות רומנית מודרנית. לא רק יצירות אמנות מרומניה מוצגות במוזיאון אלא יצירות ממקומות נוספים כמו המזרח הרחוק והקרוב. המוזיאון כולל למעשה שתי גלריות הממוקמות במבנה אחד: הגלריה הלאומית והגלריה לאמנות אירופית.

אילת חול מאמרים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
סקי כשר לדתיים
סקי הוא סוג של פעילות ספורטיבית מהנה וייחודית, אשר מעניקה לאדם המבצע אותה הרגשה של שחרור, שליטה...
קרא עוד »
יונ 22, 2016
איך מסתכלים על צפיפות הכותנה בבד?
בבואנו לבחור מצעים יהיה עלינו לבדוק היטב מה איכות הבד. שכן בעניין מצעים המרכיב המשמעותי שמשפיע על...
קרא עוד »
מרץ 31, 2020
ימי הולדת לילדים בתל אביב – חגיגה אורבנית מופלאה
את ימי ההולדת לילדים בתל אביב ניתן לחלק לשניים – כאלו שהורים ניסו לארגן בכוחות עצמם (ולרוב נגמרו...
קרא עוד »
ספט 17, 2014