חמישה מקומות ביפן שכל חובב בעלי-חיים חייב להכיר

טיול ביפן

תיירים ישראלים שמגיעים ליפן, זוכים למפגש עם תרבות שונה, קולינריה איכותית ולא מוכרת, טכנולוגיה חדישה ונופים משגעים, השונים מאוד מהמוכר לנו בארץ. לחובבי בעלי החיים שבינינו, מציעה יפן למטייל הישראלי מפגשים בלתי אמצעיים עם חיות בית ובר. 

הילודה ביפן נמוכה, כך שחיות הבית ביפן זוכות לעיתים ליחס מועדף. תיירים רבים מדווחים על מפגשים משעשעים עם מקומיים המסתובבים עם עגלת תינוק ובה כלבלב קטן ומטופח הלבוש במיטב אפנת-הכלבים המקומית. מצבן של חיות הבר ביפן פחות טוב מהמוכר לנו במערב, וישנם מקומות בטוקיו, בהם חיות בר משמשות כאטרקציה לתיירים. כדי למגר את התופעה, מומלץ להתרחק מבתי קפה המציעים מפגש עם ינשופים, קיפודים או כל חיית בר שלא מסתובבת באופן טבעי באור יום בין אנשים בעיר.

אז איפה פוגשים בעלי-חיים ביפן?

פארק קופי השלג ג'יגוקודאני

פארק קופי השלג נמצא במחוז נגאנו, הממוקם באי המרכזי של יפן, הונשו. בחודשי החורף הפארק כולו מכוסה שלג, והקופים החמודים בעלי המראה היחודי מגיעים אליו כדי לרחוץ ולהתחמם בבריכות מי מעיינות חמים. למבקרים בפארק בעונה זו  צפוי מפגש בלתי אמצעי מקרוב עם קופי השלג, אך שימו לב שליטוף הקופים אסור בהחלט – פקחי הפארק מקפידים על כך. 

הפארק פתוח בכל עונות השנה, אבל בחודשי הקיץ ובעונות המעבר הקופים נוהגים לרבוץ ביערות הסמוכים, שכן החום בחוץ לא מאפשר רחצה מהנה במי מעיינות רותחים. הגישה לפארק כוללת הליכה של כחצי שעה ביער מתחנת האוטובוס ועד לפארק הקופים – מחיר פעוט עבור מפגש חד פעמי עם קופי שלג יפניים.

כפר השועלים זאו 

כפר זאו ממוקם במחוז מיאגי, צפונית לפוקושימה, הזכורה לשימצה מאז האסון הגרעיני שהתרחש שם ב-2011. השועלים מסתובבים באופן חופשי בפארק, אבל עברו ביות ארוך שנים, כך שהם לא נושכים בני אדם. במקום ניתן לרכוש אוכל מתאים ויש להישמע להנחיות הפקחים באשר לאופן ההאכלה המותר (לא מהיד!). 

בנוסף לשועלים החופשיים בפארק, ישנם שועלים הנמצאים בפינת חי המאפשרת ליטוף. העובדה שחלק מהשועלים בכפר מוחזקים כחיית בית בפינת חי סגורה, הופכת את הביקור בכפר זאו לשנויה במחלוקת, כאשר התומכים מדברים על הפארק בו השועלים מסתובבים באופן חופשי, בעוד שהמבקרים גורסים שכליאת חיית בר כמו שועל בפינת חי למטרות שעשוע, היא התעללות.

אי הארנבים – אוקונושימה

אי הארנבים נמצא באמצע הדרך בין קיוטו לבין העיר הירושימה. הארנבים הובאו לאי לאחר מלחמת העולם השניה ומאז התרבו והשתלטו על האי כולו. הארנבים מתוקים וחמודים, וכשהם מגיעים בקבוצה גדולה, הם מותירים על פני המבקרים חיוך רחב. 

המבקרים באי מונחים שלא לתת לארנבים מזון, פרט לאוכל מתאים אותו רוכשים בזול לפני העליה לאי. כדי לשמור על נקיון האי, מטיילים אשר יחזירו בסוף הביקור אריזות מזון-ארנבים ריקות, יזכו בגלויות ארנבים כמזכרת מהאי.

בתי קפה חתולים בטוקיו

העיר טוקיו מלאה בבתי קפה חתולים, בהם אפשר לשבת ולשתות קפה בסביבה מלאה בחתולים. החתול הוא חיית בית שמרגישה בנוח בחברת בני אדם ואם יתמזל מזלכם, חתולי בית הקפה ישבו עליכם או ישתפו פעולה כשתשחקו איתם בצעצועים מתאימים. 

כדי להגן על החתולים, עובדי בית הקפה דואגים להכניס מספר מבקרים מוגבל בכל רגע נתון, ומחייבים את האורחים לשטוף ידיים היטב לפני הכניסה למקום, בסבון נטול ריח אשר עבר את ביקורת החתולים. שימו לב שאין להרים את החתולים, להציק להם או לרדוף אחריהם, ובתי קפה דואגים למרחב נטול אנשים, בהם יכולים החתולים לרבוץ בלי הפרעה של מבקרים.

פארק הצבאים – נארה

פארק נארה ממוקם במרחק נסיעה קצר ברכבת מהעיר קיוטו. לפארק מגיעים מטיילים כדי לבקר במקדש ובו פסל בודהה ענק, אבל בעיקר כדי לראות מקרוב עדרי צבאים שמסתובבים באופן חופשי בפארק ולא חוששים מבני אדם. בדומה ליתר המקומות שסקרנו, גם את הצבאים של פארק נארה ניתן להאכיל רק באוכל מיוחד שמוכרים במקום. כמקובל ביפן, חלק מהצבאים למדו להודות או לבקש אוכל ממבקרים באמצעות קידה יפנית מסורתית.

תיירים מעודדים יחס הוגן לבעלי חיים ביפן

יפן יכולה להיות גן עדן לחובבי בעלי החיים וניתן למצוא אתרים רבים המציעים מפגש עם חיות בית ובר. אם אתם אוהבי-חיות אמיתיים, מומלץ לקרוא מידע וביקורות על כל אטרקציה יפנית הכוללת בעלי חיים, כדי לוודא שהמקום מתייחס לחיות בצורה הולמת. באופן הזה תיירים יכולים לעודד יחס ראוי לבעלי חיים ולגרום למקומות מפוקפקים להיסגר.

אילת חול מאמרים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
כל מה שרציתם לדעת על נופש לציבור החרדי
צמאים לחופשה משפחתית? רוצים לצאת לבלות ביחד, לנוח ולחזור עם טעם של עוד? אם כך, ברור מדוע אתם מתלבטים, כי...
קרא עוד »
אוג 14, 2018
איך לתכנן נכון טיול עצמאי בחו״ל?
אם אתם יוצאים לחו"ל אתם צריכים לדעת מראש שגם אם תתכננו יום ולילה, עדיין יהיו דברים שישתבשו ולא יפעלו...
קרא עוד »
אוג 30, 2021
טיולים מאורגנים בישראל – כך תבקרו בכל המקומות הקדושים לנצרות
מדינת ישראל מלאה באתרים קדושים לנצרות. ישו היה כידוע יהודי שנחשב למייסד הדת הנוצרית והאתרים המרכזיים...
קרא עוד »
נוב 16, 2018