פרויקטים מעניינים בירושלים ששווה להכיר

פרוייקטים בירושלים

במהלך השנים, התפיסה של ראשי רשויות מקומיות השתנתה. אם בעבר, הגישה של מרבית ראשי הערים היתה, שהמדינה צריכה לעודד ביצוע פרויקטים ברשויות המקומיות, הרי שכיום ראשי ערים לא מחכים שהממשלה תפעל אלא הם פועלים בעצם ויוצרים פרויקטים שמטרתם לשפר את איכות החיים בעיר, לעודד הגירה של משרדים ובתי עסק אל העיר וכן פתיחה של מקומות בילוי ותרבות.

השינוי בתפיסה נבע מתוך הכרה, שהממשל המרכזי לא יכול לעזור ואם הרשות המקומית לא תדאג לעצמה, הרי שהיא תגווע לאיטה מה שעלול להוביל לנזקים כלכליים עצומים וכן לנזקים אחרים שיפגעו בה.

דוגמא טובה לשינוי בתפיסה, אפשר לראות בירושלים. אומנם עיר הבירה זוכה לתקציבים גדולים מצד המדינה, בין היתר בגלל שזאת עיר הבירה ויש אפילו שר בממשלה שאחראי על נושא ירושלים, אך ראש העיר והעירייה מנסים למשוך כל הזמן פרויקטים מעניינים בתחומים שונים, בין אם מדובר במשיכת חברות עסקיות אל העיר, פתיחת אזורי תעסוקה חדשים, שדרוג תשתיות התחבורה, יצירת אזורי בילוי ועוד.

אלו פרויקטים מומלץ להכיר

דוגמא לפרויקט בולט שמושך אליו אל מעט מבקרים, הוא מחנה יהודה בשעות הערב. בעוד ששווקים אחרים בישראל, בתום שעות הפעילות של הדוכנים, הם הופכים שוממים, הרי שבשוק מחנה יהודה החיים ממשיכים כרגיל, גם אחרי שעת הסגירה של הדוכנים. שורה של מסעדות, פאבים ומקומות אחרים נפתחים ומציעים לקהל המבקרים אפשרות לבלות במשך כל הלילה.

פרויקט נוסף שמושך אליו לא מעט מבקרים, הוא מתחם התחנה. מתחם בו ניתן למצוא מסעדות ובתי קפה, לצד רחבה גדולה בה נערכים אירועים שונים בשעות הערב וכן בחופשות ובחגים.

מי שרוצה להכיר את ירושלים ברגליים, יכול לעשות זאת דרך פארק המסילה. פארק שנמצא בתוואי מסילת הרכבת הישנה. הוא כולל מסלול הליכה של 5 קילומטר עם מקטעים שונים, שמאפשרים לראות את העיר מנקודות שונות וייחודיות.

מלבד פרויקטים אלה, ניתן למצוא פרויקטים נוספים כגון פרויקט תלפיות שכולל בתי מסחר ועסקים מסוגים שונים המשתלבים במסלולי הליכה אטרקטיביים, וכן את פרויקט הכניסה אל העיר, אשר כולל את גשר המיתרים וכן רובע עסקי אשר נושק לקרית הממשלה, ובו ניתן למצוא לצד משרדים של חברות מובילות גם שורה של מסעדות ומקומות בילוי.

אילת חול מאמרים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
חופשת סקי ברגע האחרון – מה היתרונות של המתנה לרגע האחרון…
החיים יכולים להיות מאוד מלחיצים. לפעמים כדאי לקטוע את שגרה ולהנות מפסק זמן מפנק – אם מדובר בחודשי...
קרא עוד »
נוב 25, 2015
צימרים עם בריכה פרטית
צימרים עם בריכה פרטית הפכו להיות ללהיט הצימרים הגדול ביותר של השנים האחרונות בכל רחבי הארץ , הן...
קרא עוד »
אוג 13, 2012
כל מה שרציתם לדעת על נופש לציבור החרדי
צמאים לחופשה משפחתית? רוצים לצאת לבלות ביחד, לנוח ולחזור עם טעם של עוד? אם כך, ברור מדוע אתם מתלבטים, כי...
קרא עוד »
אוג 14, 2018