רוצים להשכיר רכב בחול: מספר דברים שאתם חייבים לדעת

חופשות החגים ממשמשות ובאות וכעת רבים הישראלים אשר מתחילים לתכנן בקפידה את החופשה הבאה שלהם בחו"ל. חופשה בחול יכולה לכלול דיל של כמה ימים במרכזה של עיר תוססת, אך היא גם כזאת שיכולה להיות חופשה ארוכה יותר אשר בה רוצה לתייר בכל האזור שבו נופשים. לשם כך רבים מחפשים עם הטיסה והמלון גם השכרת רכב.

כאשר רוצים לשכור רכב בחו"ל, חשוב להבין כי ההשכרה אינה שונה במיוחד וכל מה שצריך לעשות הוא לתת את פרטי הרישיון וכרטיס אשראי. עם זאת ההבדל קיים בסעיפים הקטנים, שאם לא שמים לב אליהם, ניתן לחוות עוגמת נפש גדולה מאד! אז למה צריך לשים לב? עומר מחברת suncar נתן לנו מספר דגשים שיעזרו לנו להבין על מה יש להסתכל.

כאשר שוכרים רכב בחו"ל חשוב לוודא כי בכל הנוגע לרישיון אתם מסודרים, ולכן יש לבצע את הפעולות הבאות:

הנפקת רישיון בינלאומי – אחד החוקים שיצאו בתקופה האחרונה בכל הנוגע להשכרת רכב בחו"ל היא הצורך ברישיון בינלאומי. רישיון כזה עליו להיות בתוקף, הוא צריך להיות רישיון עשוי פלסטיק כמו שיש לנו בארץ בשום אופן לא נייר ועליו להיות מתאים לנהיגה בארץ שבה אתם רוצים לנהוג. כדי להוציא רישיון בינלאומי יש להגיע לתחנת להנפקת רישיון נהיגה בינלאומי עם רישיון ישראלי בתוקף. כיום ישנן שתי חברות שמוסמכות להנפיק רישיון מסוג זה ביניהן  טלדור או מ.מ.ס.י. את רישיון הנהיגה הישראלי חשוב להביא עמכם לחופשה וזאת לצורך אימות נתונים.

בירור ותשלום רישיון – עלות רישיון בין לאומי משתנה מגוף לגוף שמנפיק את הרישיון אך הוא נע בממוצע של 20 שקלים.

שימו לב לדרגת רישיון – שימו לב כי רישיון נהיגה בחו"ל הוא כזה אשר תקף בחו"ל בהתאם לדרגות רישיון הנהיגה שלכם. בנוסף יש לשים לב כי אם אתם חובשים משקפיים בעת נהיגה החובה לחבוש משקפיים חלה גם בנהיגה בחו"ל.

נהג מלווה – מי שעדיין נוהג רק עם נהג מלווה ישמח לדעת כי בחו"ל אין צורך בנהג מלווה וכי הרישיון זהה בין כולם. שימו לב כי גיל הנהג מתאים לסוג הרכב שאתם בוחרים.

לא בכל מדינה צריך רישיון בינלאומי – חשוב לדעת כי ישנן מדינות בעולם אשר לא מחייבות את הנהג הישראלי ברישיון בינלאומי. כדי לדעת האם אתם צריכים להוציא רישיון כזה, חשוב לבדוק מול חברת הנסיעות אם צריך את הרישיון, או מול השגרירות תוך קבלת מידע רחב שנמצא ברשת האינטרנט. את הבירור אפשר לבצע בגלישה ברשת בקלות.

תוקף הרישיון – שימו לב כי רישיון בינלאומי תקף לשנה בלבד וכי יש לחדשו בכל שנה וזאת במידה ואתם נמצאים בחו"ל לימודים, עבודה או רילוקיישן.

מלבד החוקים, והנפקת הרישיון מה עוד חשוב לדעת בהשכרת רכב בחו"ל?

כאשר אתם שוכרים רכב בחו"ל שימו לב לכמה דגשים:

סוג הרכב – וודאו כי הרכב מתאים לטיול שלכם למסלולים שאתם רוצים להגיע אליהם ולכמות הנוסעים.

גיר רגיל או הילוכים – ברוב הארצות באירופה הרכבים הינם כאלה שמופעלים על ידי גיר רגיל, משמש בהילוכים ולא באוטומט. אם אתם לא יודעים לנהוג על הילוכים, נסו לבקש רכב בעל גיר אוטומטי.

אופן התשלום – בזמן התשלום לסוכנות להשכרת הרכב יש לשלם בכרטיס בינלאומי. לעיתים יבקשו ממכם שני כרטיסים ולכן יש להצטייד בכמה שיותר כרטיסי אשראי בינלאומיים.

החזרת הרכב – כמו בארץ, יום שכירת רכב נמשך לאורך 24 שעות ולכן ההמלצה היא לנסות ולהחזיר את הרכב כמה שיותר בסמוך ליום השכרות וזאת כדי לא לשלם על יום נוסף ללא צורך.

חוקי התעבורה – שימו לב לחוקי התעבורה במדינה אשר בה אתם מתכוונים לנהוג, תוך שאתם יודעים מהם חוקי חברת ההשכרה במידה ונגרם נזק לרכב.

טיול נעים!

אילת חול מאמרים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
דובאי עם ילדים
אחד היעדים שהפכו בחצי שנה האחרונה לזמינים עבור ישראלים היא העיר דובאי. כעת שההסכם עם האמירויות כבר...
קרא עוד »
דצמ 05, 2020
וילות נופש למשפחות – מה להביא איתכם לווילה?
וילות נופש למשפחות מציעות אפשרות לינה אידיאלית, ומספקות מרחב בשפע, פרטיות ונוחות של בית הרחק מהבית....
קרא עוד »
אוג 17, 2023
אטרקציות באילת
אם יש דבר מדהים שנוסעים לחופשה באילת זה האטרקציות הכייפיות שמציעה העיר אילת.  אם בא לך נופש בראש טוב...
קרא עוד »
ינו 26, 2016