מספר חופים יפים בישראל

חופשה ספונטנית

הקיץ פה, השמש קופחת ואנחנו בורחים למקור המים הגדול והזמין ביותר – הים. אין מה לעשות שהטמפרטורות ממריאות מעבר ל-30 מעלות צלזיוס אנחנו חייבים מפלט. למזלנו התברכנו ברצועת חוף שאומנם היא לא בצבעי התכלת השקופים כמו שהים הקאריבי מציע אך היא יפיפייה לא פחות ומגוונת והכי חשוב נגישה לכל אחד. אז מראש הנקרה ועד אשקלון הנה לכם מספר חופים מומלצים לימים החמים.

נתחיל כמובן מהצפון, שם תוכלו למצוא את חוף ראש הנקרה. החוף שאין לו מתחרים מבחינת היופי ומהסיבה הפשוטה שהוא שונה מהחופים שאתם רגילים לראות בשאר הארץ. כאן המראה המרכזי הוא רכס הרי הסולם המשתלבים בצורה מושלמת בנוף הימי. ממולכם תוכלו לראות שלושה איים אשר מהווים זכר לרכס אשר עמד שם פעם וכיום משמש כאי קטן עבור ציפורים שמקננות שם ומתחת למים מהווה אזור מחייה פורה של שושנות ים, מלפפוני ים, סרטנים ועוד ולכן האיים חלק בלתי נפרד משאר שמורה. אזור השמורה הוא אסור לרחצה ואם אתם מעוניינים ברחצה אז חוף בצת הוא החוף בשבילכם. חשוב לדעת שיש לשמור על ניקיון החופים כי אין שירותי ניקיון בחוף זה ולכן אם לא תנקו אחריכם אף אחד לא ינקה.


שוברי גלים ומפרצים טבעיים, ובעיקר חוף שמהווה אווירה משפחתית מושלמת  – מדובר על חוף דור כמובן. החוף הוא בין היפים בארץ ומשלב אווירה טבעית עם עתיקות תל דור הנמצאות בסמוך לחוף. כמוכן ניתן ללון באתר הקמפינג הנמצא בסמוך לחוף או במידה ותרצו גם בכפר הנופש דור הנמצא קרוב לחוף. החיסרון היחידי של חוף דור הוא הכניסה בתשלום אליו.

חוף נוסף שמשלב ארכאולוגיה ועתיקות הוא כמובן חוף קיסריה. אין תמונה של קיסרה מבלי תמונה של עתיקות על הרקע הכחול של מימי הים התיכון. כל זה הודות לקרבת החוף לעיר העתיקה הרומית. החוף מציע שלל מתקנים לנוחיות המתרחצים וכמובן שישנו גם שירות הצלה, אך עם זאת גם חוף קיסריה מקבל את נקודת החיסרון על התשלום שיש לשלם בכניסה אליו.

חוף באילת

חוף דדו בחיפה הוא שינוי מרענן ביחס לחופים האחרים ברשימה עד כה – הוא החוף שגם מתוחזק היטב ומציע שלל מתקנים לנוחיותכם אבל הכי חשוב הכניסה בחינם. בחוף דדו ניתן ליהנות ממדשאות, סככות וגישה אינסופית אליו הודות לקרבת החוף לתחנת הרכבת חוף הכרמל ולתחנת המרכזית חוף הכרמל.

אמיר אביבי– האנשים הרומנטיים ימצאו לנכון להגיע לחוף נווה ים. החוף מציע אווירה קסומה הודות לפינות רבות המאפשרות שקט לנחת אל מול הים הגדול. כמוכן מחוף נווה ים ניתן להבחין בשלוש גבעות כורכר שעליהן שרידים של תל עתיק-תל נאמי.

אחת מרצועת החוף הבודדות והטבעיות שנשארו בארץ היא הרצועה של חוף פלמחים. בחוף פלמחים תוכלו ליהנות מחוף בתולי כמעט לגמרי אשר ייתן לכם אווירה קצת שונה מהחופים העמוסים הרגילים שניתן לבקר בתל אביב או הרצליה. אזור פלמחים כבר הוכרז כגן לאומי וזה הודות לבתי הגידול של צבי הים בחוף זה. כמוכן בחוף ישנה צמחייה ייחודית שלא נמצאת בכל מקום בארץ. גם בשמורת פלמחים תוכלו למצוא עתיקות יבנה ים ששימשה עיר נמל בתקופת הברוזנה ועד לימי הביניים.

מדינתו הקטנה מציעה מגון נופי אינסופי וזו הסיבה שהרשימה הזו היא מצומצמת כי פשוט לא ניתן להכיל את כל החופים היפים שיש לנו במדינתו. תעשו לעצמכם טובה הקיץ תגוונו את החופים אליהם תלכו כי מעבר לחוויה של נופים וטבע אתם תלמדו להעריך כמה ארצנו יפה וכמה חשוב להמשיך לשמור עליה בכל מחיר.

אילת חול מאמרים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מה זה משכנתא מסחרית?
משכנתא מסחרית היא סוג של הלוואה המשמשת עסקים לרכישה, מימון מחדש או פיתוח נכסי נדל"ן מסחריים. בניגוד...
קרא עוד »
ספט 21, 2023
יתרונות של חדרים לפי שעה
הרבה פעמים בחירה ספציפית, בחירה ממוקדת, יכולה להיות הרבה יותר אפקטיבית וטובה עבורנו, מאשר...
קרא עוד »
אוג 06, 2019
צימרים למשפחות
חופשה משפחתית היא דבר מרגש ומיוחד שכל המשפחה מחכה לה בכיליון עיניים. אפשרויות החופשה הן רבות, אך אם...
קרא עוד »
אוק 26, 2020