מה זה משכנתא מסחרית?

משכנתא מסחרית היא סוג של הלוואה המשמשת עסקים לרכישה, מימון מחדש או פיתוח נכסי נדל"ן מסחריים. בניגוד למשכנתאות למגורים, המשמשות לרכישת בתים, משכנתאות מסחריות מיועדות במיוחד לנכסים המשמשים למטרות עסקיות. נכסי נדל"ן מסחריים יכולים לכלול בנייני משרדים, שטחי מסחר, מתקנים תעשייתיים, מתחמי דירות, בתי מלון ועוד.

להלן כמה מאפיינים מרכזיים של משכנתאות מסחריות:

סוג נכס: משכנתאות מסחריות משמשות למימון נכסים מניבים, כלומר נכסים שבהם העסק או השוכרים משלמים שכר דירה לבעל הנכס. זה כולל נכסים המשמשים למטרות קמעונאות, משרדים, תעשייה או מגורים.

תנאי הלוואה: למשכנתאות מסחריות יש בדרך כלל תנאי הלוואה קצרים יותר מאשר למשכנתאות למגורים. התנאים יכולים להשתנות אך הם לרוב בטווח של 5 עד 20 שנים. בסוף התקופה, ייתכן שהלווה יצטרך לשלם את יתרת ההלוואה או למחזר אותה.

ריביות: שיעורי הריבית על משכנתאות מסחריות יכולות להיות קבועות או משתנות, ולעתים קרובות הן גבוהות משיעורי המשכנתא למגורים. התעריף לו אתה זכאי תלוי בגורמים כמו כושר האשראי של הלווה, מצב הנכס וכולי. 

מקדמה: בנקים בישראל מבקשים בדרך כלל מקדמה של 20% עד 35% ממחיר הרכישה של הנכס נפוצים בקבלת משכנתא בישראל. 

תקופת הפחת: תקופת ההפחתה למשכנתאות מסחריות היא בדרך כלל ארוכה יותר מתקופת ההלוואה. המשמעות היא שבעוד שתקופת ההלוואה עשויה להיות 10 שנים, למשל, ללווה תהיה תקופה ארוכה יותר, כמו 20 או 25 שנים, להחזיר את ההלוואה במלואה.

ערבויות אישיות: במקרים רבים, המלווים דורשים ערבויות אישיות מבעלי העסקים או מאנשים פרטיים בעלי אחוזי בעלות משמעותיים בעסק. המשמעות היא שבמידה והעסק לא יעמוד בהלוואה, הערבים אחראים באופן אישי להחזר החוב.

שימוש בכספים: ניתן להשתמש במשכנתאות מסחריות למטרות שונות, לרבות רכישת נכסים חדשים, מימון מחדש של קיימים, שיפוץ או הרחבת נכסים קיימים או איחוד חובות הקשורים לנדל"ן מסחרי.

משכנתאות מסחריות הן כלי מימון מכריע לעסקים המעוניינים להשקיע או לנהל נדל"ן מסחרי. מומחים פיננסיים יכולים לספק יעוץ בבחירת ההון הדרוש כדי לרכוש ולתחזק נכסים. 

לפרטים היכנסו לכתובת: https://www.tsuott.co.il/

אילת חול מאמרים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
וילות להשכרה: מידע חשוב לבחירה טובה
תעשיית השכרת הנופש משגשגת, מונעת מהביקוש הגובר לחוויות טיול ייחודיות ומותאמות אישית. בין אינספור...
קרא עוד »
ספט 28, 2023
קבוצות טיולים למבוגרים
בשנים האחרונות קמו להן חברות טיולים מיוחדות שעושים מעשה מבורך ומיצרים טיולי אקסטרים ומסלולים לאנשים...
קרא עוד »
פבר 13, 2022
צימרים למשפחות
חופשה משפחתית היא דבר מרגש ומיוחד שכל המשפחה מחכה לה בכיליון עיניים. אפשרויות החופשה הן רבות, אך אם...
קרא עוד »
אוק 26, 2020