ימי גיבוש בירושלים

ימי גיבוש בירושלים

כעיר הבירה של ישראל, ירושלים הינה עיר מתוירת מאוד, אליה מגיעים מכל קצוות הארץ גם ישראלים. מסיבה זו, בשנים האחרונות הלך והתפתח מאוד תחום הגיבוש וימי הכיף בירושלים, אשר במסגרתם נערכים לקבוצה סיורים במקומות קלאסיים, משחקים ברחבי העיר ועוד. ימי גיבוש הנם עניין חשוב במיוחד בחברות המעסיקות עובדים רבים, במלגות שונות ואף במסגרת של משפחה גדולה. מטרתם של ימי הגיבוש, כשמה כן היא: לגבש יחדיו את האנשים וליצור חברויות וקשרים טובים יותר. אלה יסייעו, בתורם, לעבודה יעילה ביותר (כאשר מדובר בעובדי חברה) או לחיזוק התקשורת הבין-אישית. הרי לפניכם כמה פעילויות נחמדות לטובת ימי גיבוש בירושלים.

ביקור בכותל המערבי וכניסה למנהרות הכותל

הכותל המערבי הינו אתר רוחני ביותר עבור אנשים רבים, ולכן, קיימים אנשים רבים המעדיפים לבקר בכותל כחלק מהביקור שלהם בירושלים. מסיבה זו, מרבית ימי הגיבוש בירושלים יכללו גם ביקור בכותל המערבי. מנהרות הכותל הנן למעשה מחילות וחללים תת קרקעיים באיזור הכותל המערבי, אשר קיימים בו מתקופת ימי הביניים, הבית השני והעת החדשה. ככאלה, מהוות המנהרות אתר תיירותי נפלא, שכן בתוך המנהרות ניתן ממש "לחזור בזמן" לתקופות שונות ומרתקות.

מוזיאון ישראל

מוזיאון ישראל שוכן בגבעת רם שבירושלים, ונחשב למוזיאון החשוב ביותר בארץ. מוזיאון זה מכיל מעל ל- 500,000 חפצי אמנות שונים. בניגוד למה שנהוג לחשוב, במוזיאון ישראל לא קיימים רק מיצגים הקשורים ישירות לארץ ישראל. במוזיאון ניתן גם לצפות בפריטי אמנות קלאסית – לצד פריטי אמנות שיוצרו בארץ ובזיקה אליה. למעשה, המוזיאון מכיל שלל פריטי אמנות בשלל תחומים שונים (הארכיאולוגי, האנתרופולוגי ועוד). עניין זה הופך אותו למוזיאון ייחודי מאין כמותו.

ביקור בשכונת עין כרם

שכונת עין כרם הינה מעין כפר, השוכן בצדו הדרום מערבי של ירושלים. השכונה קיימת עוד מזה התקופה הכנענית, ומכילה אתרים רבים המספרים את סיפורה ההיסטורי של ארץ ישראל. במסגרת הסיור בשכונה ניתן לבקר באתרים רבים, ביניהם:

  • כנסיית יוחנן בהרים – כנסייה זו, אשר קרויה על שם יוחנן המטביל, נבנתה עוד בימי התקופה הצלבנית ועברה שיפוצים רבים. על פי הנצרות, יוחנן נולד במיקום זה.
  • מעיין מרים – מדובר במעיין היסטורי, סביבו התפתח למעשה הישוב. על פי הדת הנוצרית, מעיין מרים הינו המקום בו נפגשו מרים, אמה של ישו, ואלישבע – אמו של יוחנן. מימיו של המעיין נחשבים לקדושים על פי המסורת הנוצרית.
  • מנזר גורני – מדובר במנזר אורתודקסי פעיל, השייך לכנסייה הרוסית בישראל. במנזר מתגוררות נזירות רוסיות.
אילת חול מאמרים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
אטרקציות במרכז
היום ניתן למצוא לא מעט אטרקציות במרכז הארץ, דבר שמאפשר לתושבי המרכז ליהנות מחוויות מיוחדות ללא שום...
קרא עוד »
ינו 04, 2019
טסים? דברים שכדאי לדעת על ביטוח הרכב בחו"ל
קנייתו של רכב חדש זה תמיד דבר מרגש, ובמיוחד אם קונים את הרכב שחולמים עליו זמן רב....
קרא עוד »
ינו 21, 2015
סקירת ענף התיירות בישראל
  ענף התיירות בישראל הוא ענף ענק הכולל בתוכו עשרות רבות של מקצועות, תחומי עיסוק ונישות של פעילות. ...
קרא עוד »
אפר 28, 2013