נפצעתי בחו"ל, מה עושים?

תאונה בחול

נפצעת בחו"ל? הביטוח הרפואי שלך לחו"ל אומנם יכסה את הוצאות הטיפולים הרפואיים שתצטרך לעבור בעקבות הפגיעה, אבל הוא לא יאפשר לך ליהנות מפיצויים שיכולת לקבל אילו היית נפצע בארץ. האפשרות הכי טובה שעומדת בפניך היא להגיש תביעה לקבלת פיצויים במדינה שבה נפצעת, וכל זה אומר, שעליך להיערך ולהתארגן באופן ראוי לקראת תביעה שכזו. איך תמקסם את תהליך הפציעה לטובתך האישית, כך שתוכל להגדיל את הסיכויים לקבלת הפיצוי הראוי? כל הטיפים.

 

כך תתנהל אחרי פציעה בחו"ל: 5 טיפים חשובים

  • חשוב שתתעד את השתלשלות האירועים שהובילה לפציעה ואת כל ההתרחשות שקרתה אחריה. ככל שיהיו לך פרטים רבים יותר מתועדים, כך יהיה קל יותר לבנות את תיק התביעה. תיעוד משמעותו גם לציין בכתב, כמו במעין יומן אישי, בדיוק מה קרה, איך ואיפה, מהן הסיבות לתאונה ושמותיהם של עדים שהיו באזור בעת התרחשותה, וגם לצלם כמה שיותר פרטים רלוונטיים כמו תמונות של מקום האירוע או של מספר הלוחית של הרכב שפגע בך.
  • חשוב שתיגש ישר לקבל טיפול רפואי. גם אם נראה לך שמדובר בפגיעה קלילה, ושזה ממש "בקטנה", חשוב שתיגש לבדיקה ולטיפול. בהרבה מקרים הנזקים הגופניים הם מצטברים, וזה אומר שהחומרה שלהם מתבהרת בחלוף כמה ימים או שבועות מקרות התאונה. ככל שתקדים להיבדק, כך תוכל לצבור יותר עדויות שייתנו מושג על הפגיעה שלך.
  • שמור את כל המסמכים הרפואיים, בקש לקבל את התיק הרפואי שפתחו לך ושמור את כל הקבלות שיצביעו על גובה ההוצאות שהיו לך בעקבות הפגיעה, כמו אמבולנס, טיפולים, עזרים רפואיים, תרופות וכן הלאה.
  • עם החזרה לארץ, המשך בקבלת טיפול רפואי. וודא שרופא המשפחה שמכיר אותך בודק אותך ופנה לרופאים מומחים, כדי שעם הגשת התביעה ניתן יהיה להעריך בצורה מדוייקת יותר את הנזק שנגרם לך. כאמור, גם נזק שנראה בתחילה זניח, יכול להתפתח לכדי דבר מה חמור יותר.
  • מומלץ ליצור קשר עם עורך דין מייד עם התרחשות הפגיעה. ישנן חברות ישראליות, כמו חברת אינטרקליימס, שמסייעות לישראליים שנפצעו בחו"ל לנהל את תהליך התביעה במדינה בה הם נפגעו, וחשוב שתקבל הדרכה והנחייה עם ייעוץ משפטי מחברה כזו כבר בתחילת הדרך. ככל שתקבל יותר הנחיות כבר בהתחלה, כך תוכל להפיק יותר מכל תהליך הגשת התביעה. אחרי פציעה קל מאוד לאבד את העשתונות ולהיכנס למרה שחורה. חשוב שתתעשט, ושתפנה בהקדם לקבלת ייעוץ משפטי.
אילת חול מאמרים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
חושפים את הסודות של מקום בת המצווה המושלם
בחירת המקום האולטימטיבי לבת מצווה הוא הרבה יותר מסתם בחירת מיקום מושך מבחינה ויזואלית. מדובר במציאת...
קרא עוד »
ספט 20, 2023
שגרת החיים ואיך להתמודד איתה
כאשר אנחנו צעירים בגיל אנו רוצים לעשות הכול בכדי להיות מבוגרים וכך לחיות בעולם שלהם ולא להיות תלויים...
קרא עוד »
מאי 27, 2019
ארבע הקבוצות הטובות ביותר בכדורגל האנגלי
אי אפשר להיות באנגליה מבלי לצפות במשחק כדורגל. למה הדבר דומה? להיות בפריז מבלי לעצור במוזיאון...
קרא עוד »
נוב 12, 2013