רומא שתרצו להכיר

כל הדרכים מובילות אליה

מה לא נאמר עליה- שכל הדרכים מובילות אליה, שזו עיר שבע הגבעות ואחת הערים היותר משמעותיות מבחינת התפתחות התרבות האנושית. רומא היא עיר יפהפיה, מלאה בארמונות, כנסיות, עיר עתיקה וגם מדינה קטנטונת ששוכנת בתוכה- הוותיקן.

במהלך טיול ברומא תשוטטו בין מוזיאונים, מזרקות, פסלים, כיכרות ואתרים שהם מזכרת לחיים עשירים שהיו במקום לפני אלפי שנים, מבנים היסטוריים כמו הפנתאון והקולוסאום. בנוסף תוכלו ליהנות מקולינריה איטלקית במיטבה, קפה איכותי, גלידה מדהימה ועוד שפע של פעילויות תיירותיות עליהם תמצאו מידע במדריך רומא. להלן סקירה קצרה על אתרים מרכזים ברומא

הקולוסאום:

הקולוסאום הוא האמפיתיאטרון הגדול בעולם שהיה לב ליבה של רומא בתקופת האימפריה הרומית. חמש עשרה קומות שלמות של מושבים, שמונה שערים מהם יכלו הצופים לצאת, קומה תת קרקעית עם מעלית אליה העלו בעלי חיים אל הזירה- כל אלה היו בקולוסאום לפני כאלפיים שנה!

הקולוסאום הוא אחד השרידים היפים והמוכרים של רומא, רק לשוטט ברחבי האתר ולדמיין את כל המופעים, החל ממופעי גלדיאטורים ועד למאבקים עם אריות. אזור הקולוסאום הומה ותוסס תמיד, ובלילה, כאשר הוא מואר, הוא מקבל מראה מיוחד עוד יותר.

הוותיקן:

הוותיקן, המדינה הקטנה ביותר בעולם שוכנת בליבה של רומא. הותיקן הוא מעוזה של הנצרות הקתולית ובה יושב גם מנהיג הזרם הקתולי- האפיפיור. הקתדרלה המוכרת והמפוארת בוותיקן היא כנסיית סנט פטרוס שבמיוחד תקופות חגים נראית חגיגית במיוחד והומה אדם. זוהי הכנסיה הקתולית הגדולה ביותר בעולם.

בוותיקן ישנו מוזיאון הוותיקן הנחשב לאחד המוזיאונים העשירים בעולם. הוא כולל 15000 חדרים הכוללים בין היתר את הקפלה הסיסטינית של מיכלאנג'לו, את חדר רפאל ושלל יצירות אמנות וממצאים ארכיאולוגיים מרתקים מתקופות שונות ומקומות שונים ברחבי העולם. 

מזרקת טרווי:

מזרקת טרווי היא אחת המזרקות המפורסמות ביותר ברומא אם לא המפורסמת שבהן. היא ידועה גם כמזרקת המשאלות. כאשר תתקרבו אל המזרקה תראו קודם כל שלל מטבעות אשר זרקו לתוכה התיירים הרבים שביקרו במקום לפניכם.

מעבר לכך המזרקה היא יפהפיה, מעוטרת בפסלים ועיטורים הקשורים לים ולדמויות מיתולוגיות שונות. תבליטי אבן מעל הפסלים באים לציין אירועים הקשורים למזרקה כמו מציאת המעיין ממנו הגיעו המים לרומא העתיקה. ליד המזרקה נמצא ארמון יפהפה וכאשר תגיעו למקום בלילה תמצאו בו קסם רב.

המדרגות הספרדיות:

המדרגות הספרדיות הן המדרגות המפורסמות ברומא המובילות מכיכר ספרד- פיאצה די ספניה אל פיאצה טריניטה די מונטי וכנסיית טריניטה די מונטי. המדרגות הספרדיות מהוות לוקיישן מוכר שהופיע בהרבה מאוד סרטים. זהו אזור הומה תמיד בתיירים ומקומיים. אזור המדרגות עשיר בצמחיה, במיוחד בשיחי בוגנוויליה הפורחים בסגול ולבן ומוסיפים קסם רב למקום.

אילת חול מאמרים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
ויזה לארה"ב טפסים להדפסה
כל ישראלי שנוסע לארצות הברית, בין אם זה לחופשה, עבודה, לימודים או מכל סיבה אחרת, חייב להוציא ויזה...
קרא עוד »
אוק 12, 2017
מה זה בדיוק אומר סים וורלד 8 לסיני? 
למרות שאנחנו חיים בעידן מאוד גלובאלי ולמרות שאפשר לקחת את הטלפון הנייד פיזית לכל מקום, לא בטוח שתרצו...
קרא עוד »
מאי 23, 2022
פראג שתרצו להכיר
עיר שחלמתי לטייל בה פראג היא אחת הערים הרומנטיות ומלאות היופי באירופה. זוהי עיר מיוחדת בה עתיק משתלב...
קרא עוד »
מאי 16, 2016